Bufomix Easyhaler 320/9 mikrog

Marika16.08.2014 21:49

Hei! Mulle lääkäri vaihtoi vanhan lääkkeeni Bufomix nimiseen uuteen lääkkeeseen. Mietin että olisi kiva kuulla kokemukšia ko lääkkeestä, jos jollakin olisi kokemuksia tästä lääkkeestä?

Hyvää syksyä kaikille!

-Marika

Ilmoita asiattomasta viestistä tai teknisestä ongelmasta
Terhi13.10.2014 07:01

Juuri yritän itsekin tietoa etsiä, mun lääkkeet vaihdettiin viikko sitten. Ekana päivänä ajattelin että "kuolen" yskään, sitten alkoi 4pv hyvä olo ja nyt taas yskin, enkä oikein edes tiedä kuinka paljon tuota saa ottaa, nyt menen vain 2 suihkausta/vrk Mulla kyllä eri vahvuus 160/4,5

Vasta diagnosoitu06.11.2014 15:05

Hei,

Mulla ollut nyt 1,5kk 160/4,5 annostuksella 2-4 annosta aamuin illoin. 4 annosta menee tällä hetkellä aamuin, illoin ja olo on menossa parempaan suuntaan joka viikko. Myöskään mitään haittavaikutuksia ei ole ollut. Kokemusta muista lääkkeistä ei ole.

Surullinen yskijä24.11.2014 04:48

Hei! Minulle on haettu jo kauan oikeaa astmalääkettä eikä ole löytynyt sellaista, joka pitäisi oireet/haittavaikutukset tasapainossa. Aina on ollut jotakin, on tuntunut välillä ihan toivottomalta. Kunnes: Kokeiltiin Bofomix Easyhaleria. Olen käyttänyt Bofomix Easyhaler 320/9 nyt kolme viikkoa annoksella 2x2pv:ssä. Lisälääkkeenä on Singulair ja Nasonex. Nyt alkaa olla sellainen tilanne, että yö-, aamuyskä on helpottumassa ja pef-arvot paranemassa. Annostus olisi tarkoitus laskea kunhan oireet helpottuvat. Ventolinea en ole tarvinnut ollenkaan tämän kolmen viikon aikana. Taitaa olla ihan hyvä astman hoitava lääke.

kärsivä23.02.2015 09:34

Hei

Minulla on ollut tämä lääke muutaman kuukauden. En ole varma onko se auttanut paljoakaan. Annos 2x2 päivässä, mutta olen niin huonovointinen, jos otan 2 aamulla, että täytyy mennä takaisin sänkyyn. Päänsärkyä, pahoinvoitia, huimausta. Joten olen ottanut 2x1 päivittäin, pääsen ainakin aloittamaan päivän, mutta sitten jos lähtee vaikka kävelylle, täytyy muistaa ottaa bricknylia ennen lähtöä.

Surullinen yskijä23.02.2015 11:34

Hei! Onkohan tämä sinulle oikea lääke, jos se aiheuttaa tuollaista? Minulle lääke on sopinut mainiosti ja nyt mietitäänkin, että alennetaan annosta 2x illalla ja 1x aamulla. Kokeilen sitä ja siiten pef:it. Käyn uimassa 2-3 kertaa viikossa ja silloin otan aina Ventoline annoksen ennen uintia. Muuten kaikki on nyt hirmuisen hyvin... (koputa puuta)...

Ninni18.03.2015 16:49

Olen pitkäaikainen astmaatikko ja kokeillut monen montaa eri astmasuihketta. Lääkäri vaihtoi vuoden alusta Symbicortista tähän Bufomixiin 160/4,5:teen sen edullisuuden vuoksi. Vaikuttava aine on täysin sama molemmissa.

Olen todella tyytyväinen. Yöllinen köhä ja limaneritys on hävinnyt. Pärjään hyvin annostuksella aamuin-illoin. Lisäsuihketta en ole kertaakaan joutunut ottamaan. Nyt on siitepölyaika, pähkinäpensaspuu kukkii täällä etelä-suomessa. Minkäänlaisia allergisia oireita ei ole vielä tullut enkä ole suihkeen lisäksi joutunut ottamaan antihistamiini tabletteja niin kuin aikaisempina vuosina.

Mitään haittavaikutuksia ei ole havaittavissa.

Ulpu03.06.2015 11:59

Sain kaksi viikkoa sitten Bufomix Easyhaler 160/4,5 lähinnä rasituksessa ilmeneviin astamoireisiin. Nyt on vaan niin, että ääni on käheänä ja katoaa joskus kokonaan vähän pitempään puhuessa. Ennen lääkettä oli samaa, mutta ei näin pahana. En nyt tiedä, johtuuko äänen käheys lääkkeestä vai ulkona kukkivista haisevista puista ja pensaista. Onko jollain muulla ollut samaa ongelmaa lääkkeen kanssa? Lääke on kyllä auttanut muuten oireisiin.

anni21.06.2015 17:48

Itselläni todettiin astma,johon sain Bufomix Easyhaler 160 mikrog/4,5mikrog/inhalation. Ääni käheä,hankalaa puhua,hengitys kulkee. Ei kokemuksia muista astmalääkkeistä. Olen ymmälläni tästä kaikesta.

Leena05.07.2015 08:58

Minulle vaihdettiin vähän aikaa sitten Symbicort Bufomixiin. Samat oireet kuitenkin jatkuvat, äänen käheyttä ja yskää, sekä limaneritystä. Kesäaikaan vielä kaikki terveyspalvelut vielä takkuavat...Otan nyt 2 annosta aamuin illoin, mutta ei tahdo riittää. Lisäannoksia pitää ottaa.

15.02.2016 20:05

Minulle vaihdettiin Symbicort Bufomixiin. En suostu vaihtoon, koska Symbicort ei ole vaihdettava lääke. Bufomix 390/9 ja Symbicort Forte 400/12. Älkää vaan suostuko vaihtoon. Pitäkää Symbicort niin annosta ei tarvitse lisätä, itse pidättäydyn vanhassa lääkkeessä.

joku17.05.2016 21:26

Kaikille teille tiedoksi että äänihuulet eivät puhdistu kurlaamalla joten tarvitsee hengittää höyryä, muuten ääni menee. Tätä varten kannattaa ostaa apteekista vaikka höyrypiippu-auttaa ääneen.

Eno Elviira09.06.2016 08:39

Kuulemani mukaan Bufomixiin vaihtaminen on tavallinen ratkaisu, jos pelkkä kortisoni (esim. Beclomet) ei tunnu riittävän. Itse sain diagnoosin 34-vuotiaana: ei se yllättänyt, mutta ei toki ollut kovin pahakaan, kun tuohon asti mentiin sairaudesta tietämättä. :D Silti hoitovaste nousi avaavalla pelkän kortisonin jälkeen niin paljon, että Bufomix valittiin päivitäiseen käyttöön.

Olen ollut todella tyytyväinen. Olen puhetyössä ja harrastan laulua, eli äänihuulet ovat jatkuvasti kovilla, mutta kertomasi mukaisista sivuoireista ei ole tietoakaan. Esim. flunssan jälkeen äänen palautuminen saattaa yhä kestää pidempään kuin perusterveellä, mutta yskiminen ei todellakaan jatku viikkokausia, kuten ennen.)

Jos oireet ovat noin pahoja, lääkkeen on tietenkin pakko olla väärä. Nämä ovat järkyttävän hienoviritteisiä juttuja!

Riittakaisa10.06.2019 14:58

Minulle on kyseisen lääkkeen aikana tullut outoja mustelmia käsivarsiin. Muuten lääke on toiminut astman hoidossa. Onko kellään muulla samoja kokemuksia?