Allergia- ja astmaliiton Tuoksuton viikko -julisteelle Kultajyvä-palkinto

Allergia- ja astmaliiton Tuoksutko liikaa?-juliste, jota käytettiin Tuoksutonviikko 2015 kampanjan ilmeenä, on voittanut eilen vuoden 2015 mainoskilpailussa Kultajyvän. Kilpailun tarkoituksena on nostaa esiin ja palkita parhaita suomalaisia ilmoituksia ja julisteita. Julisteen on suunnitellut mainostoimisto SMOY.

- Tuoksutko liikaa? -julisteemme on saanut runsaasti kiitosta rohkeudestaan ja selkeästä sanomastaan. Hyvä kampanja ravistelee asenteita ja aikaansaa muutoksia, siksi kranaattikuva on toiminut kampanjassamme erittäin hyvin, toteaa viestintäpalvelujen johtaja Niki Alanko Allergia- ja astmaliitosta.

Palkitun julisteen tavoitteena on herättää ihmisiä miettimään käyttämiensä tuoksujen määrää. Väestöstämme 10–40 prosenttia kärsii tuoksuyliherkkyydestä, minkä vuoksi tuoksuissa huomaavaisuus on tärkeää. A4-kokoista julistetta on saatavilla allergia.fi sivuilta suomen, englannin- ja venäjänkielisinä versioina. Juliste on tarkoitettu käytettäväksi kaikissa tiloissa, joissa halutaan muistuttaa voimakkaiden hajusteiden ärsyttävyydestä ja kannustaa hajusteiden käytön maltillisuuteen.