Selkosuomi

Nämä ovat Allergia-, iho- ja astmaliiton selkokieliset sivut.

Näillä sivuilla kerrotaan lyhyesti allergioista ja astmasta sekä Allergia-, iho- ja astmaliiton toiminnasta.

Puolet suomalaisista on yliherkkiä. Osalla heistä on vakava allergia. Allergia-, iho- ja astmaliitto tekee työtä heidän elämänlaatunsa parantamiseksi.

Kysy apua neuvontanumeroistamme

Jos haluat tietoa allergiasta tai apua siihen, soita neuvontanumeroihimme. Numeroihin vastaavat alan asiantuntijat.

Allergianeuvonnan numero: 0600 144 19.

Vastausajat: maanantai, tiistai ja keskiviikko kello 9–13, torstai kello 13–17.

Puhelu maksaa 0,87 euroa minuutilta.

Sisäilma- ja korjausneuvonta: 020 757 5181

Vastausajat: maanantai, tiistai, keskiviikko ja torstai kello 9–15.

Palvelu on maksutonta. Soittaminen maksaa normaalin puhelinmaksun verran.

Allergia- ja astmayhdistysten jäsenet saavat maksutonta allergianeuvontaa paikallisyhdistyksistä.

Katso oma paikallisyhdistyksesi täältä.