Lukion sisäilmaongelmat

Kirjoittaja15.04.2019 11:37

Hei, minulle tulee sisällä lukiorakennuksessa voimakkaita allergiaoireita; ihottumaa, kasvojen turvotusta, silmien kirvelyä ja vuotoa sekä hengenahdistusta. Minulla on astma, johon on lääkitys. Lisäksi käytän allergialääkitystä, mutta se ei ole tarpeeksi tehokas/ei lopeta oireilua. Oireet jatkuvat pitkän aikaa rakennyksesta poistumisen jälkeenkin. Koulun vaihtaminen on kuitenkin vaikeaa tilanteessani, mitä tulisi tehdä? Onko olemassa voimakkaampia allergialääkkeitä kuin käyttämäni lääke, Xyzal?

Ilmoita asiattomasta viestistä tai teknisestä ongelmasta
Kirjoittaja30.06.2019 18:26

Kokemuksesta voin kertoa, että aikani lisäilin lääkitystä (lääkärin ohjeen mukaan, "ei näistä pysyvää haittaa tule yleensä) ja jatkoin työpaikassani, nyt on astma/copd, krooninen sinuiitti, keliakia..

Vaihda koulua. Ja nopeasti. Jos valitat ja jos joku alkaa edes tutkimaan kunnolla, se kestää niin kauan, että olet jo kirjoittanut ja mahdollisesti pysyvästi paljon sairaampi.

Ilmoita asiattomasta viestistä tai teknisestä ongelmasta