Erisan ja Natriumbentsoaatti (E211)

RH20.10.2016 08:27

Luottavaisena hölmönä olen käyttänyt "erisan hoitava pesuneste"-tuotetta kasvojen pesuun muutaman viimeisen vuoden ajan kun se on tehty yhteistyössä Allergia ja Astmaliiton kanssa.

Samalla olen ihmetellyt miksi kasvojeni iho punoittaa ja hilseilee.

Muutama kuukausi sitten havaitsin yhteyden natriumbentsoaatin ja yleisten pahoinvointikohtausteni kanssa joissa iholle nousee nokkosihottumaa ja kaikki imusolmukkeeni turpovat nautittuani tuotetta joka on myrkytetty ko. lisäaineella.

Nyt kun sain taas B12 vitamiinitasot ylös, jaksoin jopa suomentaa mitä tuo mystinen Sodium Bentzoate erisan purkin kyljessä on suomeksi ja kas kummaa Natrium bentsoaattihan se siellä luuraa.

Kiva kun tuote on tehty yhteistyössä astma ja allergialiiton kanssa mutta ei ole edes jaksettu merkata myrkkyjä E-koodeilla.

Ilmoita asiattomasta viestistä tai teknisestä ongelmasta
väinö21.10.2016 09:01

Johtunee siitä, että pesuneste ei ole elintarvike. E-koodit on käytössä elintarvikkeissa kun taas kosmetiikassa ainesosat on lain mukaan ilmoitettava inci-nimistön mukaisilla nimillä.

Maikki28.10.2017 10:28

Olen tullut jo vuosia sitten tulokseen, että Allergialiiton logolla varustetut tuotteetkin raapaisee vain asian pintaa. Iloinen yllätys sen sijaan oli alkuperäinen venäläinen shampoo ilman lisä- tai muita aineita, vastaavaa shampoota myydään Suomessakin, mutta se onkin EU-versio alkuperäiseen pulloon verrattuna.

Marjlu10.06.2018 16:57

E211 on ruotsalaisessa mustaherukkasillissä! Heti sain reaktion. S-kauppa myy.

Just asking04.11.2018 08:17

Millaiset oireet tulee, kun syötte puolukoita tai karpaloita?