Astmalääkkeiden sivuoireita(ko)?

The kirjoittaja08.02.2019 17:29

Hei!

Tuore astmaatikko (ikää 32, diagnoosi ollut puoli vuotta) täällä. Käytössä Flixotide turbuhaler (aamuin illoin) ja Ventoline evohaler (tarvittaessa) + Flixonase nenäsuihke (aamulla). Minulla on muutenkin säädyttömän huono talvi-iho, mutta viime aikoina se on mennyt vieläkin huonommaksi. Hilseilee, kiristää, kirvelee, eikä mikään rasvaus tunnu riittävän. Olen ymmärtänyt kortikosteroidien aiheuttavan ainakin jotain iho-oireita, mutta mahtaako tämä johtua niistä myös? Myös silmät kuivuvat älyttömän paljon. Toinen asia on mustelmaherkkyys. Saan koko ajan pieniä mustelmia ympäri kehoa, eikä aavistustakaan mistä ne tulevat. En keksi muutakaan aiheuttajaa kuin nämä uudehkot lääkkeet, joten onko mahdollista että johtuu niistä? Onko jollakulla toisella vastaavia oireita?

Veriarvot jne. on kaikki ok. Lääkäri ei osannut kysyttäessä sanoa asiaan juuta eikä jaata.

Ilmoita asiattomasta viestistä tai teknisestä ongelmasta