Poikkeava tuoksu pesunesteessä?

13.9.2011

Oletko huomannut käyttämässäsi OMO Sensitive -nesteessä poikkeavaa tuoksua?
Kesän 2011 aikana myydyssä pienessä erässä hajusteetonta Omo Sensitive -tuotetta on todettu hajustejäämiä, johtuen aiemmin linjastolla valmistetusta hajusteellisesta tuotteesta. Tuotteen valmistaja Unilever Finland Oy on tutkinut valmistavan tehtaan prosesseja ja todennut ongelman johtuneen hetkellisestä häiriöstä pesuprosessissa. Pesuveden paineen vaihtelun vuoksi valmiin tuotteen annostelusiiloon oli jäänyt hajusteellisen pesuaineen jäämiä. Siiloon on sittemmin johdettu hajusteetonta Omo Sensitive -pesuainetta, johon on sekoittunut hajusteellisen pesuaineen jäämiä tuotannon alussa. 

Allergia- ja astmaliitto sai kesän aikana palautteita tuoksusta ja otti asian välittömästi tarkasteluun yhteistyössä vamistajan kanssa. Valmistajan saatuaan tiedon aloittivat he myös osaltaan välittömästi tilanteen selvittämisen sekä korjaavat toimenpiteet. Kuluttajaturvallisuuden asiantuntijat ovat todenneet, ettei  erässä havaittu poikkeava tuoksu aiheuta riskiä kuluttajan terveydelle tai turvallisuudelle. Asiantuntijaryhmän avulla tehtaalla on suoritettu korjaavia toimenpiteitä, ettei vastaavia tilanteita pääse syntymään. Pahoittelemme laatupoikkeamaa. Niistä OMO Sensitive -tuotteista, joissa mielestäsi on poikkeava tuoksu pyydämme ilmoittamaan Unilever Finland Oy:n Kuluttajapalveluu hyvityksen saamiseksi.  Kuluttajapalvelun yhteystiedot ovat: sähköposti omo.fi@unilever.com tai puh. 0800 130030.